MÖ DERMAPEN MED PDT LYS
20 års aldersgrense

Behandlingen utføres av kosmetisk hudpleier med helsepersonell nummer.

Behandlingen utføres hos kosmetisk hudpleier. Den fremmer hudens elastisitet, behandler rynker, porer, akne, arr og pigmentering, den gir huden ny glød og energi fremmer opptak av næring.

MÖ DermaPen bruker automatisk nano-needling (nanometerbiologi) og derma-needling-teknologi. Denne metoden gir en naturlig helbredelse for å øke produksjonen av kollagen med å gi en liten skade på huden.

MÖ DermaPen bruker pdt lys også kjent vitenskapelig som fotobiomodulering. Dette har vist seg å være effektivt for et bredt spekter av helbredende og foryngende bruksområder, inkludert anti-aldring, forebygging av hårtap og gjenvekst, hudsykdommer, sårpleie, smertelindring, hudoppstramming og foryngelse.

MÖ DermaPen involverer hundrevis av små steriliserte nålestikk i huden som forårsaker mikroskader, og som dermed starter en sårhelingsprosess. Dette fører til produksjon av kollagen og elastin; to proteiner som er viktige i hudens arkitektur.

Behandlingen utføres vanligvis hver 4-6 uke og kan gjentas flere ganger avhengig av resultat og kan kombineres med andre behandlinger.

MÖ DermaPen hjelper med:

-Regenerering av vev

-Hudforyngelse

-Kollagen produksjon

-Arrreduksjon

-Fine linjer

-Rynker

-Pigmenteringer

-Reduksjon av porer

-Strekkmerker

-Akne arrdannelse

-Rosacea

Hvor lenge varer resultatene?

De positive effektene er merkbare umiddelbart etter første behandling, og de beste resultatene vil bli sett noen uker etter.

Hvor mange behandlinger kreves?

Antall behandlinger som kreves avhenger av tilstanden som behandles, og den generelle tilstanden til huden. Kundenes respons på behandlingene varierer, men de fleste vil se resultater umiddelbart, og vil deretter merke kontinuerlig forbedring i flere uker etter behandling. Det er uvanlig å kreve mer enn to behandlinger, som vanligvis har en intervallperiode på mellom 4-6 uker.

Behandlingen egner seg ikke for de som:

-Har en aktiv betennelse i huden, akne feks.

-Gravide og ammede

-Herpes eller eksem

-Bruker sterke legemidler for aknebehandling

Diamantsliping, kjemisk peeling, DermaPen og maske med LED- lys, MÖ vitamin C maske, innsmøring av MÖ cosmeseuticals produkter.

Ansikt, hals og bryst 55 min 2800,-

Pakkepris 4 behandlinger:  8900,-

Må brukes innen et år.

BESTILL TIME

Etter behandling:

Nedetiden etter behandling vil variere ut fra dybden av behandlingen. Overfladisk behandling for glød og fukt gir minimalt med nedetid. Mer aggressiv behandling av dype linjer og arr medfører en noe kraftigere reaksjon i huden. Det er helt normalt at behandlet område blir noe rødt, klør, kjennes noe sårt og/eller numment ut like etter behandling og i noen dager etter behandling. Dette går som regel over av seg selv i løpet av 1-3 dager. Flassing er også helt normalt dersom dermapenbehandlingen kombineres med en kjemisk peel. Hevelse kan oppstå og graden av hevelse varierer ut fra hvilket område som er behandlet. For å redusere risikoen for hevelse anbefaler vi å sove med hodet litt ekstra høyt de første to nettene etter behandling. Blåmerker kan oppstå. Hvor lenge det tar før blåmerkene forsvinner avhenger av størrelsen på blødningen i huden og varierer fra person til person og fra område til område.

Hvordan ta vare på huden din etter Dermapen behandling:

Unngå soleksponering:

Vi anbefaler at du skal unngå soleksponering de neste 14 dagene etter behandling, samt bruke bredspektret solfaktor med spf 50.

Unngå å bruke aktive hudpleieprodukter: Etter en Dermapen-behandling er hudbarrieren svekket og den har satt i gang en naturlig reparasjonsprosess. Det er derfor viktig å unngå aktive virkestoffer som retinol og andre retinoider, AHA-syrer som glykolsyre og andre aktive ingredienser den første tiden etter behandling. Disse vil virke irritative og gjøre huden mer sensitiv.

Unngå å bruke sminke etter behandling:

Det er essensielt at du lar huden få puste og reparere seg selv etter behandling med Dermapen. Hudens kanaler er åpne og dersom sminke påføres tidligere enn 12 timer etter behandling, kan dette skape utbrudd, irritasjon, inflammasjon og infeksjon. Vi anbefaler helst om du lar huden være sminkefri de første 24 timene, dersom du har mulighet for dette.

Tilfør riktige ingredienser for økt fukt:

I dagene etter Dermapen har huden mer behov for fuktighet og næringsrike ingredienser i hudpleien din, som blant annet hyaluronsyre, niacinamide, peptider, betaglukan og andre barrierestyrkende ingredienser. Her gir vår kosmetisk hudpleier deg råd om hvilke produkter du kan bruke.

Antioksidanter:

Antioksidanter har den egenskapen at de setter fart på hudens tilhelingsprosess, roer ned og styrker en irritert og sensitivisert hud. Antioksidanter som spesielt vitamin-C, er en ingrediens som både forebygger, samt reparerer og behandler huden din.

Bruk en kjølende ansiktsmaske:

Man vil oppleve at huden kjennes “solbrent” etter en Dermapen-behandling og da kjennes det herlig å kjøle ned huden med en beroligende fuktighetsmaske.

Ved å bruke en kjølende maske vil inflammasjon i huden roes ytterligere ned, samt det gir følelse av velbehag.

Unngå trening og svette:

Når du svetter åpner porene seg og dersom man trener etter Dermapen vil porene og alle de åpne kanalene etter behandling være ekstra mottakelig for bakterier, smuss og forurensning, som kan føre til reaksjon eller infeksjon. Unngå derfor trening, svette og sauna første 24 timene etter behandling.

Drikk vann:

Det er viktig å få i seg nok vann, slik at huden får fukt og næring innenfra, samt at huden taper væske (TEWL) til omgivelsene etter microneedling med Dermapen.

TEWL, transepidermalt vanntap, er helt normalt og medfører at huden kjennes noe mer tørr ut, i dagene etter behandling. Men det er dermed svært viktig å både tilføre vann innenfra, så vel som å få nok fuktighet på huden utenfra.

Et siste tips:

Skift på putetrekket ditt slik at din nybehandlede hud ikke ligger i et brukt putetrekk med rester av døde hudceller, bakterier, hud- og hårprodukter og svette. Unngå berøring av ansiktet ditt det første døgnet, vask hendene og la huden få puste

BESTILL TIME